Diana Roeten
Nieuwetijdskindercoach, Kernvisiecoach, pedagogisch werker, onderwijsassistent, vrijwilliger, ontwikkelaar van onderwijsmateriaal Malawi, een creatieve duizendpoot met een missie.
Als moeder zag ik mijn drie kinderen vastlopen in het onderwijs.
Wat had ik toen graag de antwoorden gehad die ik nu heb!
Als moeder zocht ik alle informatie en las ik boek na boek, deed cursussen en bezocht lezingen. Ik kreeg veel inzichten met betrekking tot het unieke kind en HSP. Helaas vond ik niet de hulp en begeleiding die nodig was met betrekking tot leren en onderwijs.
Daar waar de een zingend naar school ging lag de andere elke nacht wakker en wilde niet naar school. Daar waar de een plezier maakte en genoot van de schoolperiode vertoonde de ander gedrag waardoor ik vaak op gesprek mocht komen. Aan hun capaciteiten lag het niet, waarom kwam dat niet bij alle drie op dezelfde manier tot uiting?
Ik begon te twijfelen, werd onzeker maar mijn kinderen des te meer. Allerlei vragen bleven komen, school wilde etiketjes plakken want dan zouden ze weten hoe ze met het kind om moesten gaan? Ik begreep er niets van etiketje of niet, elk kind is en blijft toch uniek? Het was een lange zoektocht waar ik toen geen antwoorden heb gevonden.
Mijn drive:
Mijn eigen kinderen en hun ontwikkelingen zijn mijn drive geweest om met kinderen te gaan werken. Ik volgde de opleiding tot Nieuwetijdskindertherapeut en Kernvisiecoach om kinderen meer in hun kracht te zetten en ouders handvatten te geven waar ze naar op zoek waren.
Elk kind is uniek!
Niet alle kinderen nemen en verwerken informatie op dezelfde manier. Dat maakt het juist zó fantastisch om met kinderen te werken. Ze zijn nog puur en weten goed te verwoorden wat ze nodig hebben als wij maar de juiste vragen stellen. Helaas is er in de huidige maatschappij, met veel afleidingen, prikkels en overvolle agenda’s, vaak geen tijd om écht naar elkaar te luisteren, de juiste vragen te stellen en de tijd te nemen. Vaak lopen kinderen vast in hun dagelijkse leven.
Regulier onderwijs
Dit uit zich vooral in het dagelijkse, reguliere onderwijs. Ouders begrijpen niet dat hun kind op school niet laat zien wat er thuis wel in lijkt te zitten. Kinderen worden onzeker, krijgen lichamelijke klachten en gaan met steeds minder plezier naar school.
In mijn praktijk
Ik heb kinderen zien veranderen, met de juiste aanpak en kennis kan elk kind tot leren komen en behoren fysieke en psychische klachten tot het verleden.
Leren op een eigen manier
Ieder mens denkt op 4 verschillende manieren: visueel (in beelden), auditief (op het gehoor), kinesthetisch (met het gevoel) en beredenerend (met het verstand). We gebruiken al deze denksystemen, maar hebben wel voorkeuren in het gebruik van deze systemen. Kijken we naar onze hersenen, dan spreken we van een linker- en een rechterhersenhelft. Zo zijn er kinderen met een linksgeoriënteerde denk- en leerstijl en kinderen met een rechtsgeoriënteerde denk- en leerstijl.
Weten welk denksysteem je kind als voorkeur gebruikt geeft inzicht die we kunnen inzetten om je kind te helpen en te laten begrijpen waarom sommige dingen heel goed lukken en andere wellicht wat minder.
Mensen die mij kennen en waar ik mee gewerkt heb vinden mij optimistisch, spontaan, creatief, betrokken, humoristisch, empatisch, vrolijk, gezellig, daadkrachtig, gedreven en kritisch.
Mooie eigenschappen die ik graag wil inzetten in mijn praktijk. Samen met mijn maatje Trustie, de kikker wil ik sprongen maken.